از بین بردن چربی سینه در مردان با حرکات یوگا | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

از بین بردن چربی سینه در مردان با حرکات یوگا | مجله هفتگی


در زیادتر موارد، هر گونه فعالیتی که انجام می‌شود و سبب حرکت جسم می‌گردد قادراست کالری‌های اضافی را بسوزاند. همین امر به شما یاری می‌کند چربی زیادتری از دست بدهید. تمرینات یوگا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با مصرف این تمرینات نیز می‌توان اندازه سینه را کمتر کرد.

بافت‌های تشکیل دهنده سینه، در حقیقت بافت‌های چربی هستند درنتیجه می‌توانید حجم و اندازه آن را با هر گونه فرآیندی که قادراست سبب سوختن چربی شود کم نمایید. با این وجود اگر قصد دارید از تمرینات یوگا برای لاغری خود مصرف نمایید بایست وقت بیشتری را برای آن کنار بگذارید.

سوزاندن کالری:

برای از بین بردن چربی اضافی در بدن، بایست تمریناتی را انجام دهید که سبب سوزاندن کالری می‌شود.

اگر یوگا شما را برانگیختن می‌کند و تنها ورزشی است که انجام می‌دهید،مناسبتر است به آن دنباله دهید. با اینحال بایست به این موضوع توجه داشته باشید که کلاس‌های هاتا یوگای معیار به یک شخص ۷۰ کیلوگرمی یاری می‌کند در یک جلسه ۳۰ دقیقه ای محدوده ۱۴۹ کالری بسوزاند.

این میزان برابر با همان کالری است که در یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای یا دویدن یک مسافت ۱۲ مایلی با شتاب متوسط سوزانده می‌شود. اگر می خواهید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید بایست جلسات زیادتری را برای تمرینات یوگا تخصیص دهید.

همینطور بخوانید: سوزاندن کالری با تثبیت متابولیسم

تمام کلاس‌ها یکسان نیستند:

وقتی که صحبت از شدت تمرینات یوگا به میان می آید، بایست بدانید که تمام کلاس‌ها با تقویت یکسانی برگزار نمی‌شوند.

مطالعه انجام شده در انجمن ورزش آمریکا نتایج خیلی جالبی را نشان می‌دهد. در این مطالعه، پژوهشگران تاثیر هوازی کلاس هاتا یوگا و نیز تمرینات قدرتی را با هم مقایسه کرده اند. در تمرینات هاتا یوگا، شرکت کنندگان قدرت و انعطاف پذیری زیادتر را تجربه کرده بودند و در ساخت قفسه سینه و شکم قدرتمند موفق تر بوده اند.

در طول کلاس‌های هاتا، شرکت کنندگان محدوده ۱۴۴ کالری در ۵۰ دقیقه سوزانده بودند. این در حافهرست که شرکت کنندگان در کلاس‌های قدرتی به طور متوسط ۲۳۷ کالری در ۵۰ دقیقه سوزانده بودند.

تمرینات موجود در کلاس‌ها هاتا یوگا سبب زیاد شدن ضربان قلب تا میزانی که تمرینات هوازی(ایروبیک) در دید گرفته می‌شود، نشده بود.

نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می‌دهد که بعضی از تمرینات یوگا برای سوزاندن کالری زیادتر و چربی سودمند خواهد بود. این در حافهرست که بعضی از تمرینات یوگا تنها قادراست انعطاف پذیری و قدرت جسم را خوب شدن بقسمتد.

رسیدن به شدت ایده‌ال:

اگر قصد دارید از تمرینات یوگا برای سوزاندن کالری مصرف نمایید به دنبال کلاس‌هایی باشید که با شتاب زیادتری حرکات را انجام می‌دهند و ضربان قلب شما را زیاد شدن می‌دهند. این گونه کلاس‌ها امکان پذیر است در برگیرنده کلاس‌های یوگای قدرتی، Ashtanga و Vinyasa باشد.

در طول این کلاس‌ها، مربی حرکات و موقعیت‌های متفاوت را با شتاب زیادتری انجام می‌دهد و همین امر سبب می‌شود ضربان قلب تا حد بیشتری زیاد شدن یابد. همینطورتلاش نمایید شدت تمرینات خود را با تحقیق ضربان قلب در اواسط تمرین مورد ارزیانگران دهید.

اگر قلب شما ۶۰ درصد حدبیشتر ضربان قلب یا بالاتر از آن بود، بایست بدانید که در ناحیه بهینه ورزش قرار دارید و می‌توانید از مزایای تمرین ورزشی موجود برای خوب شدن سیستم قلبی -عروقی و نیز سوزاندن چربی بهره مند شوید. سریع ترین شیوه برای محاسبه حدبیشتر ضربان قلب، کم کردن سن از ۲۲۰ است. هر چند این شیوه همیشه و برای تمام مردم دقیق نیست.

تثبیت عضلات:

هدف اصلی تمرینات یوگا، مرتب کردن و تثبیت بدن، به دست آوردن تعادل و انعطاف پذیری و آرام سازی ذهن است. شما نمی‌توانید حجم چربی جسم خود را با تمریناتی کم نمایید که تنها قسمتی از جسم را هدف قرار می‌دهند.

اما اگر بر روی ناحیه سینه خود حساس هستید و در مورد آن بی قرارید،تلاش نمایید تمرکز ویژه‌ای بر روی این بخش داشته باشید و عضلات آن را استوار تر و قوی تر نمایید. حرکات کلاسیک همانند پلانک، حرکت گربه/سگ و دیگر موارد قادراست عضلات سینه را هدف قرار دهد.